کنکور هنر شیراز

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
دوشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۷ ق.ظ

" عصر عاشورا " اثر استاد محمود فرشچیان ( ۱۳۵۵)

استاد تابلوی " عصر عاشورا " را بهترین کاری می داند که تا به حال انجام داده است .او درباره ی خلق این اثر فرموده است: " سه سال پیش از انقلاب ، روز عاشورا ، مادرم گفت : برو روضه گوش کن تا چند کلام حرف حساب بشنوی . گفتم: من حالا کاری دارم بعد خواهم رفت . رفتم اتاق ، اما خودم ناراحت شدم .حال عجیبی به من دست داد ، قلم را برداشتم و تابلوی" عصر عاشورا" را شروع کردم .قلم را که برداشتم همین تابلویی شد که الان هست، بدون هیچ تغییری ، الان که بعد از ۳۰ سال به این تابلو نگاه می کنم ، میبینم اگر می خواستم این کار را امروز بکشم ، باز هم همین تابلو به وجود می آید ، بدون هیچ تغییری ، یک چیزی دارد این تابلو که خود من هم گریه ام می گیرد....." 

فرشچیان این تابلو را در سال ۱۳۶۹ به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد .فرشچیان آثار دیگری نیز درباره عاشورا و موضوعات تاریخی دیگر دارد ، اما تابلوی " عصر عاشورا" به دلیل تاثیر گذاری خاص خود ماندگار شده است.عصر عاشورا ، اثر محمود فرشچیان( ۱۳۵۵)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی