کنکور هنر شیراز

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه, ۶ دی ۱۳۹۶، ۰۷:۵۶ ب.ظ

پل کله

Shirazart.blog.ir

پل کله در هجدهم دسامبر ۱۸۷۹ در نزدیکی برن سوئیس بدنیا آمد او در رشته ادبیات تحصیل کرد و سپس برای تحصیل در رشته نقاشی به آلمان رفت او در باواریا و نزد کنیر با اصول طراحی و نقاشی آشنا شد و بعد در آکادمی هنرهای زیبا تحت نظارت و آموزش فرانتزفون اشتوک قرار گرفت .

پل کله پس از سه سال آموزش برای اقامت به ایتالیا رفت .پس از بازگشت به آلمان و گذراندن خدمت سربازی که مصادف با جنگ بود به رفت و آمد در محافل هنری مونیخ پرداخت ، و تا ۱۹۲۰ در همان شهر ماند .

سپس مدرسه باهاوس در ویمار از او خواست تا به عنوان مدرسه به آنجا برود .در ۱۹۳۰ ریاست دوره نقاشی آکادمی هنرهای زیبای دوسلدرف را به عهده گرفت و به مدت سه سال در این آکادمی تدریس کرد .پس از آنکه رژیم جدید آلمان هنر را تحت نظارت خود گرفت ، تدریس برای پل کله غیر ممکن شد و او به زادگاهش بازگشت و سالهای آخر عمر را همانجا گذراند .

حضور پل کله در عرصه هنر نقاشی، به عنوان حادثه ای بزرگ تلقی می شود .دیدگاه وسیع او در مکتب خاصی نمی گنجید و ابعاد مختلفی از وکاتب گوناگون را می نمایاند .

فعالیتهای هنری وی را می توان به سه دوره تقسیم کرد : 

دوره اول را می توان تحت تاثیر بروگل و بوش دانست که جامعه معاصر خود را با نگاهی طنز آلود و موشکافانه مورد حمله قرار می دادند .

دوره دوم در بر گیرنده نقاشیهای آبرنگ ، پاستیل و رنگ و روغن در ابعادی کوچک است.نگاه او در این آثار ، رهیابی به عمق هستی و درک جاذبه های ناپیداست .کله در این دوران بیشترین شاهکارهای خود را که مبنای اصلی آنها تنهایی و انزواست خلق می کند.

دوره سوم مربوط می شود به آثار آبستره و آثاری که ترکیب بندیهای ویژه ای دارند .

رنگ در آثار پل کله برای نشان دادن شیء و هویت بخشیدن به فضا به شمار نمی رود بلکه وسیله ای است جهت نمایاندن ویژگی های روحی هنرمند ، کله مطالعاتی در مورد روانشناسی رنگها داشت و آثارش بازتابی است از فعالیتهای ذهنی اش .

اساس کارهای کله در دورانی که در باهاوس مشغول به تدریس بود نقطه ، خط، سطح ، فضا و تدرج رنگ است .او از طرحها و رنگهای اضافی دوری می کند و به ساده ترین تصاویر طبیعت نزدیک می شود و آثارش به نوعی نگارش شبیه می شوند .در آثار اکسپرسیونیستی کله ، او با تکیه بر جنبه های عاطفی و تحریف شکلها، پا را از حد معقول و منطقی فراتر می نهد و به مسائل اسرار آمیز و عرفانی نزدیکتر می شود تا آنجا که درکشان به سرعت میسر نمی شود.ماشین چهچهه زنماشین چهچهه زن دادائیسم باغ رویاییباغ رویایی انتزاعی فرار کودکانفرار کودکان اکسپرسیونیسم ماشین چهچهه زنتصویر معابد در آب ، انتزاعی همراه با خطوط کنستراکتیو پل کلهروستا ، کوبیسم پل کلهپل کلهپل کلهپل کلهپل کلهپل کلهپل کلهپل کلهپل کلهپل کلهپل کلهپل کلهپل کلهپل کلهپل کلهپل کلهپل کلهپل کلهپل کلهپل کلهپل کلهپل کله 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی