کنکور هنر شیراز

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
سه شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۲۹ ب.ظ

رنگهای آکروماتیک چیست ؟

Shirazart.blog.ir 

* رنگهای آکروماتیک 

این رنگها شامل سیاه ، سفید و انواع تونالیته های ( درجات مختلف تیره و روشن ) خاکستری می شوند .

سیاه: 

* سیاه رنگی است سنگین و با وقار .

* سیاه اگر با رنگهای دیگر مخلوط شود از درخشش آنها می کاهد .

* سیاه در حکم پس زمینه باعث درخشش بیشتر رنگهای دیگر می شود .

* هر گاه بخواهیم اثرات و شدت رنگهای اصلی ( زرد ، آبی ، قرمز ) را که در کنار هم قرار می گیرند بکاهیم ، بین آنها را با رنگ مشکی احاطه می نماییم و علاوه بر آنها به رنگهای فوق نیز نمود دیگری می بخشیم و ارزش رنگی آنها در کنار مشکی یا خاکستری بروز می دهیم .

* رنگ سیاه اثرات رنگها را در یکدیگر می کاهد .این شیوه در تصویر سازی های اخیر به وفور استفاده می شود.

* موندریا ن یکی از برجسته ترین نقاشان مدرن به کمک رنگ در خطوط پهن سیاه رنگهای دیگر را محدود کرده و هر یک را با استحکام فراوانی درخشان نموده است .خطوط سیاه باعث شده تا هر رنگی جلوه ی حقیقی خود را داشته باشند و تحت تاثیر رنگهای جانبی قرار نگیرند .

* حذف رنگ سیاه از حیطه رنگها اولین بار توسط امپرسیونیست ها صورت گرفت و این امر کاملاً عقلانی و با تفکر همراه بود .آنها معتقد بودند که " درخشش رنگها را نباید از بین برد و رنگ سیاه بطور ملموسی از درخشش رنگها می کاهد ." 


سفید :

* رنگی است که آرام و قرار ندارد و نه تنها در حکم پس زمینه رنگ دیگری را محدود و محصور نمی کند ، بلکه خود نیز دائم در حال گریز است .

* سفید اگر با رنگهای دیگر مخلوط شود از شدت آنها می کاهد و آنها را ملایم می سازد .به عنوان مثال قرمز رنگ عشق تند و نفسانی است که اگر با سفید مخلوط شود صورتی حاصل می شود و صورتی رنگ عشق رمانتیک و شاعرانه است .

* سفید در حکم پس زمینه از درخشش رنگهای دیگر می کاهد .

* سفید نماد پاکی و خلوص است .


خاکستری:

* خاکستری رنگی بی تفاوت و بی شخصیت است و به سرعت تحت تاثیر رنگ مخالف قرار می گیرد .

* خاکستری هنگامی که در کنار رنگهای دیگر قرار گیرد شخصیت و زندگی خود را به دست می آورد .این انتقال از لحاظ ذهنی در چشم بیننده بوجود می آید و متعلق به خود رنگ خاکستری نیست .

* دلاکروا در مورد رنگ خاکستری گفته است " خاکستری مخرب نیروی رنگها است ." 

* رنگ خاکستری را می توان از ترکیب سیاه و سفید و یا دو رنگ مکمل بدست آورد .

* به دلیل اهمیت خاکستری و درجات مختلف آن در نقاشی های چینی و ژاپنی از این رنگ فراوان استفاده می شود .که این خاصیت در ریشه ی هنر کشورهای فوق می باشد .

* هر گاه لکه ای بر روی یک زمینه خاکستری قرار گیرد هاله ای از رنگ مکمل آن در اطرافش بوجود می آید .

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی