کنکور هنر شیراز

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
سه شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۷:۱۹ ب.ظ

شیوه "رئالیسم جادویی" چیست؟

Shirazart.blog.ir 

* شیوه" رئالیسم جادویی" جریانی که در مونیخ و با الهام از حرکت عینیت جدید و با توجه به نقاشی متافیزیک به وجود آمد. در این سبک ،اشیا به شکل واقعی خود نقاشی می‌شوند اما چگونگی نورپردازی یا ترکیب و مجاورت اشیا ،حالتی" جادویی "به اثر می بخشد. به شیوه" رئالیسم جادویی "،"سورئالیسم فقرا"  نیز میگویند.

*رالیسم جادویی شیوه‌ای است که در آن اشیا پیش پا افتاده با صراحت و موشکافی اغراق آمیز و غیر منتظره ای نمایش داده می‌شوند و هاله ای خیال پردازانه پیدا می کنند.

*به طور کلی اکثر رئالیست های جادویی مستقیماً از" جورجو دکریکو" الهام گرفته و منشعب شده اند. آنان با قرینه سازی هایی که مایه حواس پرتی می شوند ،-حتی وقتی نمی توان به دلیل واقعی آن پی برد- به آفریدن پرده های راز آمیز و شگفتی آور می پردازند. هنرمندان این شیوه، با آن که ممکن است در صورت های ذهنی رویا از نوع صورت های" فروید"ی  غرق نشوند، اما شیفته واگرداندن تجارب روزمره آدمی به زبانی کاملاً بیگانه اند." پیرروی" را می‌توان پدر رئالیسم جادویی دانست. از دیگر هنرمندان این شیوه می توان" پل دلوو" و "اتودیکس آلمانی" را نام برد.

*اگرچه رنهماگریت از سورئالیست های برجسته و بنیانگذار این شیوه در بلژیک بوده است، آثار سورئالیستی اورا "رئالیسم جادویی "نام نهادند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی