کنکور هنر شیراز

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان

۵۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

shirazart.blog.ir 

**سرپرست گروه " تئاتر ملی" شاهین سرکیسیان" بود .

** این گروه در سال های پس از ۱۳۳۲ ه ش تشکیل شد و برای نخستین بار نظریه ی " استانیسلاوسکی" به وسیله ی این گروه در ایران مطرح شد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۰۰ ، ۱۶:۲۹
زهرا جوکار

shirazart.blog.ir 

** نمایش نامه " جعفر خان از فرنگ آمده " نوشته ی حسن مقدم است .

اولین اجرای این نمایش در ۸ فروردین ۱۳۰۱ در گراند کافه بوده است. " حسن مقدم" ، دومین نمایش نامه اش " ایرانی بازی " را در سال ۱۳۰۸ نوشت : از دیگر آثار او : " داستان های " داستان هندوانه"، " داستان های نرگس" ، " شاهزاده خانم تاجی" بوده است .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۰۰ ، ۱۶:۲۴
زهرا جوکار

shirazart.blog.ir 

دریافت
حجم: 915 کیلوبایت
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۰۰ ، ۱۶:۱۴
زهرا جوکار

shirazart.blog.ir 

دریافت
حجم: 805 کیلوبایت
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۰۰ ، ۱۶:۱۲
زهرا جوکار

shirazart.blog.ir 

**  فیلم "اکسپرسیونیستی " از دوربین ذهنی بهره می گیرد ، نه از دوربین عینی و صحنه از زاویه دید شخصیت نشان داده می شود نه از دیدگاهی بی طرف 

**مثلا در فیلم " آخرین خنده " ساخته ی " مورنائو" در جایی از فیلم دوربین به جای " پیر مرد " قهرمان اصلی فیلم ، گیج به دور اتاق می چرخد تا حدی که تماشاگر نیز دچار سر گیجه می شود .در این فیلم نماهای بسیاری از زاویه ی دید قهرمان اصلی وجود دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۰۰ ، ۱۵:۳۷
زهرا جوکار

shirazart.blog.ir 

**سبک اکسپرسیونیسم در سینما به فضا در صحنه توجه بیشتری دارد تا به جزئیات و دستمایه هایش بیشتر حول مفهوم بیگانگی دور می زند .

**

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۰۰ ، ۱۴:۴۸
زهرا جوکار

shirazart.blog.ir 

** جمله ی " رمان داستانی است که خود را بصورت جهان نظام می بخشد ، حال آن که سینما جهانی است که خود را بصورت داستان نظام می بخشد"  از (ژان میتری) است .

** ( ژان میتری) منتقد ، مورخ و نظریه پرداز بزرگ فرانسوی و صاحب دو رساله ی معروف " زیبایی شناسی سینما " و " روانشناسی سینما" است .دو فیلم مشهور او در مقام کارگردان عبارتند از : " پاسیفیک ۲۳۱" " تصاویری برای دبوسی " .

** وی از بنیانگذاران" سینماتک" فرانسه است .از نظر میتری ، فیلمساز به " واقعیت" ، " زبان " می دهد ، اما زبانی که واژه های فیلمساز را بیان می کند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۰۰ ، ۱۴:۴۰
زهرا جوکار

shirazart.blog.ir 

** فیلم " هیچ چیز مگر ساعات " درباره ی شهر پاریس است .

** این فیلم محصول ۱۹۲۶ و ساخته ی " آلبرتو کاوالکانتی " فیلمساز برزیلی است ، که درباره ی" یک  روز در پاریس " است .این فیلم از نظر موضوع بسیار شبیه فیلم " برلین، سمفونی شهری بزرگ " اثر" والتر روتمان" است .( البته در این فیلم کارگردان با نشان دادن مداوم عقربه ی متحرک ساعت قصد دارد نمایش زمان را در شهر پاریس نشان دهد آنهم با نوعی انتقاد اجتماعی و با چاشنی طنز) .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۰۰ ، ۱۴:۲۸
زهرا جوکار

shirazart.blog.ir 

دریافت
حجم: 849 کیلوبایت
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۰۰ ، ۱۳:۲۸
زهرا جوکار

shirazart.blog.ir 

دریافت
حجم: 902 کیلوبایت
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۰۰ ، ۱۳:۲۶
زهرا جوکار