کنکور هنر شیراز

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان

۲۲ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

shirazart.blog.ir 

** پاپیه ماشه از هنرهای دستی است .

** این اصطلاح فرانسوی به ساخته هایی اطلاق می شود که در تهیه ی آنها از کاغذ یا خمیر کاغذ استفاده شود.نظیر برخی قلمدان هاو قاب آیینه ها که پس از اتمام کار ، سطح آثار نقاشی می شود .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۰۰ ، ۱۲:۴۵
زهرا جوکار

shirazart.blog.ir 

**خالق کمدی جدید" مناندر" است .

کمدی های پس از ۳۳۶ ق.م را کمدی های جدید گویند . ( دوره ی پادشاهی اسکندر) .در کمدی های جدید ، گروه همسرایی کنار گذاشته شد و ساختمان پنج قسمتی کمدی های قدیم از میان می رود و مضامین نیز حول مسائل عاشقانه دور می زند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۰۰ ، ۱۲:۳۳
زهرا جوکار

shirazart.blog.ir 

**در دایره رنگ روشن ترین رنگ زرد و تاریک ترین رنگ بنفش است .

** باید توجه داشته باشید که سفید و سیاه اساسا رنگ نیستند و در چرخه ی رنگ جایی ندارند ، سفید به معنای فقدان رنگ و سیاه نتیجه ی اختلاط رنگ هاست .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۰۰ ، ۰۰:۱۵
زهرا جوکار

shirazart.blog.ir 

** سینمای آزاد انگلستان از نظر سبک و روش از مکتب سینمایی واقع گرایی شاعرانه تاثیر پذیرفت .

** جنبش " سینمای آزاد " انگلستان در دهه ی ۶۰ با مستند هایی از " تونی ریچاردسون" ، " لیندسی اندرسون" و " کارل رایتس" شکل گرفت و قصد آنان ساخت فیلم هایی بود که بازتاب حقیقت جامعه باشند و به زندگی افراد طبقه کارگر بپردازند .

** از فیلم های مهم این جنبش : ای سرزمین رویا ( ۱۹۵۳، لیندسی اندرسون) ، این زندگی ورزشی ( لیندسی اندرسون؛ ۱۹۶۳)؛ شنبه شب و یکشنبه صبح ( کارل رایتس، ۱۹۶۰) 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۰۰ ، ۰۰:۰۸
زهرا جوکار

Shirazart.blog.ir 

** علت اصلی تولد مکتب موج نو فرانسه عبارتند از فیلمهای " تروفو _ فیلمهای گودار 

** موج نو فرانسه در دهه ی ۵۰ شکل گرفت ، ( تحت تاثیر مجله ی " کایه دو سینما " به سر دبیری " آندره بازن" و نقدهای " تروفو" ) اما آنچه تولد " موج نو " را رسما اعلام کرد ، فیلم های " چهار صد ضربه " به کارگردانی " تروفو" و " از نفس افتاده " ساخته ی " گودار" است .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۰۰ ، ۲۳:۵۸
زهرا جوکار

shirazart.blog.ir 

دریافت
حجم: 876 کیلوبایت
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۰۰ ، ۱۱:۳۹
زهرا جوکار

shirazart.blog.ir 

دریافت
حجم: 807 کیلوبایت
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۰۰ ، ۱۲:۳۳
زهرا جوکار

shirazart.blog.ir 

دریافت
حجم: 852 کیلوبایت
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۰۰ ، ۱۲:۳۱
زهرا جوکار

shirazart.blog.ir 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۰۰ ، ۰۰:۲۷
زهرا جوکار

shirazart.blog.ir 

***سالوادر دالی (۱۹۰۴- ۱۹۸۹) ، نقاش سوررئالیسم ، تصویر گر و طراح اسپانیایی ، از مبلغان مشهور خرد ستیزی در هنر به شمار می رود .در طول سالهای ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ مذهب، علم و تاریخ جای بیشتری را در میان موضوعات آثار دالی اشغال کرد.بنابراین ، در طی این سال ها آثار معروفی را ارائه کرد که شام آخر یکی از آنها بود .از این حیث می توان رگه هایی از گرایش مذهبی را در آثار متاخر او شاهد بود .در واقع از دهه ی ۱۹۵۰ میلادی کارهای اساسی او وقف هنر مذهبی و مسیحی و ستایش از مسیح در آیین عشاء ربانی بود .

** تابلوی The Sacrament of the last supperیا " شام آخر " نمونه ای از این آثار اکنون در موزه و گالری هنر واشنگتن دی.سی قرار دارد.اهمیت این قبیل آثار در تاریخ هنر و نقش نجات دهنده ی آنها برای دالی در این بود که او را از فاجعه ی هنرمند میانه رو بودن در هنر مدرن دور می ساخت .( پاکباز ۱۳۸۷)

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۰۰ ، ۰۰:۱۳
زهرا جوکار