کنکور هنر شیراز

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
پنجشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۸، ۰۶:۱۵ ب.ظ

حجم در هنرهای تجسمی ( دسته بندی انواع حجم )

Shirazart.blog.ir 

*به طور کلی حجم به دو دسته تقسیم می شود: 

   ۱- حجم حقیقی : به تمام حجم های سه بعدی قابل لمس حجم حقیقی گفته می شود .مانند احجام معماری ، مجسمه سازی ، نقش برجسته و ..... در تصاویر زیر تعدادی از احجام حقیقی ساخته شده در ادوار مختلف را در فرهنگ های متفاوت می بینید : 

**تصویر شماره ۱۱: مجسمه ی پارک قصر ورسای ( ارابه ی خورشید ) تقلید و کپی از " شارلز برون " اثر " ژان باتیست توبی" 

***تصویر ۱۲: پیکره ی  " ونوس ویلندروف" مربوط به حدود ۱۵۰۰۰ سال قبل از میلاد .( پیکره ی ونوس ویلندروف که مظهر باروری است در کنار رود دانوب در اتریش یافت شده است .) 

** تصویر ۱۳: این تصویر شیر سنگی است که در استان‌های جنوبی و در شیراز و الیگودرز به عنوان سنگ مزار مورد استفاده قرار گرفته است .

*** تصویر ۱۴ : چهره یک انسان اثر " هاچاوراکروز" هنرمند مکزیکی مربوط به ۳۰۰ تا ۹۰۰ میلادی 

***تصویر ۱۵ : پیکره ی " پیتا" اثر " میکل آنژ" پیکره ساز معروف اوج رنسانس ( قرن ۱۶ میلادی " لازم به ذکر است که موضوع این اثر پیکر بیجان حضرت مسیح در دامان مریم می باشد .

***تصویر ۱۶: سر یک الهه مربوط به حدود ۲۵۰۰ تا ۲۶۰۰ پیش از میلاد 

*** تصویر ۱۷: مجسمه ی " ابوس" اثر " الکساندر کالدر " 

*** تصویر ۱۸: پیکره ی مرمری انسان اثر " ژان آرپ" در این مجسمه از حجم های ترم و دوار در قالب مرمر برای به دست دادن ارتباط عاطفی استفاده شده است .

*** تصویر ۱۹ : نقش برجسته از تخت جمشید مربوط به دوره ی هخامنشی 



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی