کنکور هنر شیراز

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
يكشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۴۶ ب.ظ

مراحل مختلف رده بندی آثار کاندینسکی

۱) مرحله ی امپرسیون یا تاثیرات مستقیمی که از ظواهر اجسام دریافت می شود.( نقاشی های فوویسم او نیز متعلق به همین دوره است) در آثار این دوره به هیچ وجه از( مایه های خاکستری رنگین) و فضای مه آلود نقاشان امپرسیونیسم اثری دیده نمی شود بلکه بیشتر رنگ آمیزی تند و آتشین نقاشان مکتب " فوو" و " اکسپرسیونیسم" آلمان که خود نیز جزو آنها بود و تاثیر شمایل ها و نقاشی های عامیانه مشرق زمین ( کشور او روسیه ) را مد نظر داشته است.

۲) مرحله ی " امپروویزاسیون" یا نقاشی های فی البداهه و آنی ، آثاری که در این دوره به وجود آمدند بر اثر واکنش ضمیر و الهاماتی که از درون هنرمند تراوش می کند پدید آمده اند ، که تظاهری غیر مادی یا شاید معنوی دارند و دلیل معنویتشان این است که بیننده از تماشای آن ها هیچ نوع خاطره آشنا دریافت نمی کند.و مفاهیم و تعبیرات متنوع و متضادی با خود همراه دارند، این مرحله  به نام " آبستره امپرسیونیسم " نیز معروف است.

۳) مرحله کمپوزیسیون ، که بر اثر تفکر و تفحص در ترکیبات شکلی ، به آرامی و در طول زمان به وجود آمده اند . لذا آثار این دوره را " آبستره کنسترکتیو" یا تابلوهای مجرد آرشیتکتوری نامیده اند و محتوای آنها شکل های هندسی است.( آبستره هندسی یا آبستره ژئومتریک) نیز می گویند.که از ۱۹۲۱ تا اخر عمرش در این زمینه نقاشی کرده است .فرمهای مجردی که در این ترکیب بندی ها به کار رفته است . فرمهای آمیبی و گیاهی کاملا آبستره ای هستند که به علامت و سمبل های مردم ما قبل تاریخ یا به نقاشی های بومیان شباهت دارند.تابلوهای دوره ی فی البداهگی موجب پیدایش " آبستره انفورمل" یا بدون شکل شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی