کنکور هنر شیراز

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان

۸۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

برای ثبت یک برند یا همان علامت تجاری، لازم نیست شال و کلاه کنید و به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بروید .چند سالی میشود که تمام مراحل این کار مانند ثبت شرکت ، الکترونیکی شدهو شما به راحتی در خانه یا محل کار ، از طریق فضای مجازی پیگیر ماجرا می شوید .پس مسلما گام اول این است که به  سایت الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی ip.ssaa.ir بروید و از آنجا وارد بخش " پیگیری خدمات الکترونیکی مالکیت معنوی" شوید. یادتان باشد که شما در حقیقت می خواهید یک اظهار نامه برای علامت و برندتان ثبت کنید .پس در این بخش ، گزینه" ثبت اظهار نامه علامت " را انتخاب می کنید .چارتی برای شما نشان داده می شود که در آن تفاوت مالکیت حقیقی و حقوقی یک برند بیان شده است.بعد هم با کلیک روی لینک" ورود به سامانه ثبت برند" کار را آغاز می کنید .

۲- شما حقیقی هستید یا حقوقی

همان ابتدای ورود به سامانه از شما پرسیده می شود که قصد ثبت یک برند جدید را دارید یا می خواهید علامتتان را تغییر دهید .مسلما مراحل کار در این دو مسیر کمی تفاوت دارد اما پیش فرض ما این است که شما می خواهید یک علامت جدید ثبت کنید .در مرحله اول نخستین سوال مهم این است که شما یک فرد حقیقی هستید یا حقوقی ، با توجه به انتخاب شما ، دو نوع فرم برای ثبت مشخصات متقاضی در اختیارتان قرار می گیرد .مشخصات شغلی و نشانی و اطلاعات تماس و نشانی ایمیل را دقیق وارد کنید زیرا کارشناسان سامانه در مراحل بعدی از طریق پیامک و ایمیل با شما در ارتباط خواهند بود .یک گزینه مهم دیگر در این بخش هم این است که مشخص کنید مالکیت شما در این علامت ، کاملا انحصاری است یا اینکه مشترک

۳- نماینده قانونی خود شما هستید.

در این مرحله از شما خواسته می شود که نماینده قانونی خود برای ثبت برند معرفی کنید .شماکه خودتان ، کار را انجام می دهید نیازی به نماینده ندارید .در حقیقت شرکت هایی که از شما هزینه می گیرند تا برندتان را ثبت کنند ، در این مرحله خودشان را به عنوان نماینده شما معرفی می کنند .البته شما می توانید یک نفر را با وکالت نامه به عنوان نماینده معرفی کنید تا ادامه کار را دنبال کند .همچنین در حالت عادی شما خودتان دریافت کننده ابلاغ ها هستید ، مگر اینکه باز هم بخواهید نماینده ای معرفی کنید یا اینکه کار را به یک شرکت ثبت برند سپرده باشید . در گام بعدی شما با تیک زدن یک گزینه تعهدی را می پذیرید ؛ این تعهد می گوید که شما باید کالا یا خدماتی را با برندتان ارائه دهید که مجوز انجام آن را داشته باشید .مثلا نمی توانید با مجوز نشر کتاب ، برند تولید یک محصول غذایی را ثبت کنید .

۴- کالا و خدماتتان را مشخص کنید

حالا نوبت این است که نوع کالا و خدماتتان را مشخص کنید.فهرستی به شکل الکترونیکی و با قابلیت جست و جو در اختیارتان قرار می گیرد که می توانید به راحتی کالا و خدماتتان را در آن پیدا کنید .خیلی بعید است که شما کالا و خدماتتان رادر فهرست سامانه پیدا نکنید اما اگر این اتفاق افتاد ، گزینه ثبت کالا و خدمات جدید برای شما پیش بینی شده است در این بخش باید این پدیده جدیدتان را ثبت کنید و یک روز کاری منتظر باشید تا نام کالا یا خدمات مورد نظر شما در فهرست قرار گیرد . البته ممکن است به دلایلی ، کارشناسان در خواست شما را نپذیرند که به طور حتم علت آن به شما اعلام خواهد شد .در ضمن شما می توانید چندکالا یا خدمات را برای یک علامت تجاری ثبت کنید و محدودیتی از این نظر وجود ندارد .فقط باز هم یادتان باشد که شما باید مجوز ارائه آن خدمات یا تولید کالا را داشته باشید.

۵- علامت و برندتان چیست؟

به مهمترین بخش سامانه رسیده اید .در این مرحله باید علامت و برندتان را توصیف کنید.سه گزینه پیش روی شماست : ۱- برند شما فقط یک تصویر است .۲- برند شما یک کلمه یا حرف است و۳- برند شما ترکیبی از هر دو مورد است .

اگر برند شما تصویری است باید در چند جمله برندتان را توصیف کنید مثلا بگوئید به شکل دایره یا فلان تصویر است.رنگ و تک بعدی بودن یا سه بعدی بودن علامت یا برندتان را هم باید مشخص کنید. اما اگر برندتان دارای کلمه یا حرف است ، گزینه های دیگری پیش رویتان قرار می گیرد .باید مشخص کنید که این کلمه یا حرف فارسی است یا غیر فارسی .

یادتان باشد که شما طبق قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی ، عناوین و اصطلاحات بیگانه نمی توانید از کلمات غیر فارسی در برند استفاده کنید ، مگر اینکه کلمه غیر فارسی شما ریشه فارسی داشته باشد یا اینکه شما کارت بازرگانی داشته باشید و بخواهید کالا یا خدماتتان را به کشورهای دیگر صادر کنید .

۶- شکل برندتان را بار گذاری کنید

در این مرحله ، تصویر مدارک هویتی مورد نیاز و همچنین تصویر علامتتان را در سامانه بار گذاری می کنید .یک گام دیگر پیش روی شما قرار می گیرد که در آن باید کل اطلاعات وارد کرده را بازبینی و تایید نهایی کنید .یک کد پیگیری هجده رقمی هم به شما داده میشود . حالا باید منتظر بمانید که کارشناسان این سامانه اعلام کنند .آنها بر اساس بررسی انجام شده ، چهار نوع پاسخ به شما می دهند : ۱- ابلاغیه رفع نقص ( زمانی که اظهار نامه برند و علامت شما نقصی داشته باشد) .

۲-ابلاغیه رد اظهارنامه ( زمانی که ثبت برند یا علامتوجود داشته باشد) .

۳- ابلاغیه رد بخشی از اظهار نامه ( زمانی است که بخشی از کالا یا خدماتتان قابل ثبت در زیر مجموعه برند شما نیست).

۴- ابلاغیه آگهی نوبت اول که در حقیقت نشان دهنده قبول اظهار نامه شما و طی شدن مراحل قانونی کار است.

برندتان تکراری نباشد.

برند و علامت تجاری شما گاهی قابل ثبت نیست .موارد زیر جزو چیزهایی است .که زیاد در ثبت یک برند و علامت تجاری اتفاق می افتد.

برند نتواند کالاها یا خدمات یک موسسه را از کالاهاو خدمات موسسه دیگر متمایز سازد .

برند خلاف موازین شرعی باشد .برند تقلید نشان نظامی ، پرچم، یا سایر نشان های مملکتی باشد.

برند متعلق به یک کشور یا سازمانهای بین المللی باشد .برند مشابه یا به طرز گمراه کننده ای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به موسسه دیگری در ایران است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۶:۰۶
زهرا جوکار

برندینگ چیست؟ برندینگ تنها راهی است که شما می توانید تصویری از شرکت در ذهن مشتریانتان بسازید.آنچه که مشتریان در مورد برند شما می گویند واقعیت است ( ممکن است شما آن برداشت را دوست نداشته باشید ) .این تصورات زمانی شکل می گیرد که نام تجاری شما را بشنوند و این احساس به تجربه آنها بر می گردد که ممکن است خوب یا بد باشد .

هدف چیست؟ هدف از برندینگ آن است که به سادگی و راحتی به مشتریان کمک کنید تا درک بهتری از کسب و کار شما داشته باشند و بدانند که شما چه چیزی را ارائه می دهید و تفاوت شما در چیست .این نه تنها یک  usp یا پیشنهاد فروش منحصر به فرد است بلکه ترکیبی از تمام راههایی است کهبرای ارتباط با کسب و کار خود دارید . علاوه بر لوگو و رنگ شرکت ، شما می توانید با استفاده از پیغام های تجاری با مشتریان ارتباط برقرار کنید ، از طریق: فضای داخلی و محیط اطراف شرکت ، چگونه کارکنان با مشتریان برخورد کنند ، چگونه کارکنان لباس بپوشند، نحوه حمل و نقل محصول، هزینه ها، نوع بسته بندی، روابط عمومی، نحوه صحبت کردن، ایمیل مستقیم، تبلیغات مشتریان و چشم اندازهای شما هستند که برند شکل می دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۱:۲۴
زهرا جوکار

چرم مشهد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۰:۰۶
زهرا جوکار

معرفی کتاب پوشاک معرفی کتاب پوشاک اقوام ایرانی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۶ ، ۰۰:۴۳
زهرا جوکار

دوره اشکانیان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۶ ، ۰۰:۳۱
زهرا جوکار

علائمی بر روی اکثر لباسهای خارجی دیده می شود که معنا و مفهوم آن چنین است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۶ ، ۱۰:۳۳
زهرا جوکار

معرفی کتاب در زمینه معرفی اقوام ایرانیمعرفی کتاب در زمینه پوشاک اقوام ایرانیپوشاک مرد ابیانه کاشانپوشاک زن ابیانه کاشانپوشاک زن بلوچپوشاک عروس قاجاریپوشاک مرد قاجارپوشاک مرد قاجار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۶ ، ۱۰:۱۹
زهرا جوکار

نخستین ابزار ریسندگی در نزدیکی بهشهر در غار کمر بند پیدا شده است.که مربوط به هفت هزار سال پیش از میلاد مسیح است. در ناحیه سه گابی کردستان از درون تابوتهای سفالین محتوی اجساد کودکان ، شواهد باستان شناختی درباره منسوجات مربوط به هزاره پنجم پیش از میلاد ، بدست آمده از سیلک ، آینه ای پیدا شده است که رشته هایی از کتان روی آن دیده می شود . همچنین در کهن ترین بخش شهر شوش ، سوزنی سوراخ دار یافت شده است‌. افزون بر آن دو سر نیزه نیز پیدا شده که از نقوش پارچه هایی پوشیده شده بودند که متعلق به دو هزار و پانصد تا سه هزار پیش از میلاد هستند .شاید جالب باشد که اسکندر مقدونی هنگامی که ایران را فتح کرده بود ، لباس ایرانی می پوشید.

کت و شلوار

ایرانیان نخستین کسانی بودند که کت آستین دار و شلوار می پوشیدند. مردمان دیگر تمدنها چون آشوریان ، بابلیان و یونانیان شلوار نمی پوشیدند، حتی یونانیان به ایرانیان به دلیل پوشیدن شلوار کنایه می زدند تا جایی که اسکندر علی رغم پوشیدن لباس ایرانی ، از پوشیدن شلوار امتناع می کرد.علاوه بر نقش و نگارهای بدست آمده ، در آثار تاریخ نگاران یونانی چون هرودوت هم این نوآوری ایرانیان بازتاب یافته است.تصاویری از طراحی لباس در ایران باستانتصاویری از لباس در ایران باستانتصاویری از لباس در مدل لباس در ایران باستانتصاویری از طراحی لباس در ایران باستانتصاویری از لباس در ایران باستانتصاویری از لباس در ایران باستانتصاویری از طراحی لباس در ایران باستان تصاویری از طراحی لباس در ایران باستان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۶ ، ۰۹:۵۴
زهرا جوکار

کتاب رنگ شناسیکتاب رنگ شناسیکتاب رنگ شناسیکتاب رنگ شناسیمعرفی کتاب در زمینه رنگ شناسی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۶ ، ۲۳:۳۹
زهرا جوکار

پارچه شناسیپارچه شناسیشناخت پارچه شناخت پارچه پارچه شناسیشناخت انواع پارچه کنکور ارشد طراحی لباس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۶ ، ۱۵:۵۷
زهرا جوکار