کنکور هنر شیراز

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۶، ۰۴:۵۲ ب.ظ

بهناز صراف پور ( طراح ایرانی)

بهناز صراف پور طراح ایرانی 

بهناز صراف پور در سال ۱۹۸۹ به نیویورک رفت و در دانشکده طراحی پارسونز مشغول به تحصیل شد.او در دوران تحصیل در همین دانشکده توانست جایزه طلای تیمبل را از آن خود کند .او پیش از آنکه خط تولیدخودش را در سال ۲۰۰۱ راه اندازی کند با نام های بزرگ عرصه مد مانند 《 ریچارد تایلر》 ، 《 نارسیسو رودریگز》و 《 ایساک میزراهی 》 همکاری داشت و برای مدتی مدیر طراحی مجموعه های خصوصی برند 《 بارنیز》 در نیویورک بود.

صراف پور اولین مجموعه لباسهای خود را در فوریه ۲۰۰۲ به نمایش گذاشت و تا به حال سه بار نامزد جایزه 《 سواروفسکی CFDA》 برای لباسهای زنانه شده است .در سال ۲۰۰۴ او به مرحله نهایی اولین مسابقه مد 《 CFDA/ووگ 》 راه پیدا کرد .این طراح مطرح ایرانی الاصل از زمان راه اندازی شرکت طراحی خود توانسته است مجموعه هایی را با برندهای معتبر دنیا مانند 《Hawlett- packard》 و 《 Tiffany&co》 و....... تولید کند او همچنین همکاریهایی با برند 《 ارنست سون》 برای تولید جین های بهناز صراف پور توسط ارنست سون ، تولید رژ لب قرمز 《 بهناز》 برای برند 《 لانکوم》 است.

صراف پور که اکنون از نام های شناخته شده عرصه مد در نیویورک محسوب می شود.در سال۲۰۰۸ مجموعه ای از لباسهای ورزشی لوکس و ارگانیک به بازار عرضه کرد و از همان زمان تا کنون استفاده از مواد ارگانیک در مجموعه های خود را ادامه داده است.

این طراح شناخته شده ایرانی در سال ۲۰۱۰ توانست به عنوان فینالیست جایزه ملی طراحی 《 Copper Hewitt》 در 《 کاخ سفید》 نشان افتخار دریافت کند و در سال ۲۰۱۲ نیز جزو هیات داوران این موزه شد .او در سال ۲۰۱۳ برنده بهترین طراح و جایزه ملی طراحی برای طراحی مد شد.

نشریه نقد مد فیکس در مقدمه مصاحبه ای کوتاه که با این طراح ایرانی انجام داده است می نویسد:《 بهناز صراف پور برای طراحی زاده شده است .

استعداد او اول توسط مادر هنرمندش و سپس در دانشکده طراحی پارسونز تقویت شد.》

البته می توان گفت که صراف پور اگر هیچکدام از از حمایت های گفته شه را نداشت نیز باز می توانست به بالاتین درجات عرصه مد برسد.بهناز صراف پور  

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی