کنکور هنر شیراز

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
دوشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۰۷:۱۰ ب.ظ

ادامه مصاحبه با میترا تمجیدی

هم اکنون طراحان لباس طرحهای خود را ارائه می دهند و می توانند برای طرح های خود مالکیت معنوی بگیرند .جالب این است که در مدت زمان کوتاه ، تمامی این تحولات رخ داده است و قطعا هر چه جلوتر برویم قدم ها گسترده تر و ماندگارتر خواهد شد.

گفتید که بیشتر دوست دارید روی المان های ( شاخص های) ایرانی کار کنید .کمی بیشتر در مورد خودتان توضیح دهید و با توجه به اینکه تاریخ ایران وسیع و غنی است تا چه حد و چه تاریخی به عقب بر می گردید؟ 

ما ایرانیان قبل از اسلام نیز پوشش داشتیم و حتی مردان ما حجاب داشتند و لباسهای بسیار زیبایی به تن داشتند .من از زمان داریوش و کوروش تحقیق کردم تا زمان ورود اسلام به ایران و زمان صفویه که در واقع اوج هنر ایران در تمام هنر هاست ، مطالعات خود را انجام داده ام.

من تمام این تاریخ ها را مطالعه کردم و آگاهی دارم، ولی هیچ وقت نمی شود گفت که مطالعات من کامل است ، از همین رو به تحقیق و مطالعه ادامه می دهم ، ولی از برخی از دوران های تاریخی ایران عکس موجود نیست ، به همین دلیل از نقاشی های آن دوران استفاده می کنم تا نوع پارچه ، چاپ هایی که روی پارچه ها انجام می شده یا مثلاگل های اسلیمی صفویه که روی لباس چاپ شده را در می آورم و فکر می کنم طراحان لباس باید مطالعات بیشتری انجام دهند ، زیرا هنوز خیلی از موارد هستند که در لابلای نقاشی هامی توان پیدا کرد.

یکی از مواردی که به لباس زیبایی می دهد ، رنگ آن است .بیشتر رنگهایی که در لباس های ایرانی استفاده می شود ، رنگ تیره ، شما چه رنگ هایی را در طراح هایتان استفاده می کنید ؟

من معمولا به رنگ آبی نفتی و فیروزه ای علاقه زیادی دارم و البته بقیه رنگ ها هم زیبا هستند ، اما از این دو رنگ در لباس هایم بیشتر استفاده میکنم.ولی این به این معنی نیست که همیشه تمام لباس ها را با این دو رنگ ببینم.طراح معمولا ، ایده رنگ را با خودش همراه می کند .لباسی که برای خانم اشتون طراحی شده ، اصلا رنگ آبی ندارد و بیشتر قرمز یا شرابی رنگ استفاده شده است.میترا تمجیدی 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی