کنکور هنر شیراز

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۰۵:۵۵ ب.ظ

نکاتی مهم در مورد هنر بابِل

Shirazart.blog.ir 

* " لوحه ی حمورابی " مربوط به دوره ی بابل و حدود ۳۷۰۰ سال پیش است.این لوحه ، که قانون مشهور حمورابی روی آن نوشته شده ، از سنگ مرمری سیاه صیقلی بوده و در هزاره ی دوم پیش از میلاد توسط یک فاتح عیلامی به نام " شوتروک ناهونته" به شهر شوش منتقل شد و در سال ۱۹۰۱ میلادی توسط دمورگان از خاک خارج گردید .ارتفاع آن حدود ۲۲۵ سانتی متر است .

* قانون حمورابی از سه قسمت تشکیل شده است : مقدمه ، متن ، نتیجه

* حمورابی مشهورترین پادشاه در تاریخ بین النهرین است.

* وحدت شکلهای طبیعی و غیر طبیعی وجه مشترک همه ی هنرهای بین النهرین است .

* دروازه ی ایستار مربوط به دوره ی بابل جدید است و به دستور " بخت النصر" در بابل بنا گردید و تزئین دیوارهای آن با آجرهای لعابدار رنگین است .

* دروازه ایستار ( ایشتر) بنایی است ۳۰۰۰ ساله مربوط به دوره ی بابل جدید ( کلده) ، که از شگفتی های دنیای باستان است .بر دیوارهای آن نقش ۶۰ شیر افسانه ای با آجر لعابدار منقوش شده است .این بنا دارای ۱۵ متر بلندی و ۱۰ متر عرض است .

* باغهای معلق بابل که یونانیان آن را یکی از عجائب هفتگانه می شمارند ، به دست بخت النصر پادشاه بابل جدید و برای زنش که دختری از سرزمین ماد بوده است ، ساخته شد .   

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی