کنکور هنر شیراز

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان

Shirazart.blog.ir

* مینیمالیسم یا مینی مال آرت ، هنر به حداقل رساندن ابزار در خلق اثر هنری و استفاده از ارتباط دقیق هندسی است .مثلاً استفاده از سطوح منعکس کننده ی نور .در این هنر ، فقط از اصلی ترین فرمهای هندسی استفاده می شود .

* مینیمالیسم ) هنر حداقل - هنر کمینه ( به " فرم" و " محتوا" به یک اندازه بی اعتناست .

* جنبش مینیمالیسم، آخرین جریان عمده ی مدرنیستهاست و همه ی آنچه را که بعد از آن آمده است ، در قالب " پست مدرنیسم " توصیف می کنند .مینی مال آرت در دهه ۱۹۵۰ شکل گرفت و در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ توسعه یافت.نفی هر گونه مفهوم و مضمون در اثر هنری ، از ویژگیهای هنر " مینی مال " است .

* هنر مینی مال که از آن به عنوان " هنر موجز" یا " هنر حداقل" نام می برند ، ریشه در هنر معماری و نقاشی و مجسمه سازی کنستروکتیویسم روسی دارد و بیشترین طرفدارانش را در میان هنرمندان آمریکایی به دست آورده است .

* اصطلاح استتیکی " مینی مال آرت" را برای نخستین بار یک منتقد آمریکایی به نام " ریچارد وال هیم " در سال ۱۹۶۲ به کار برد .در این نگرش ، هنرمند مینیمالیست اعتقاد دارد به این که " هر چه کمتر ، بیشتر"

* تفکر مینیمالیسم از کشور ژاپن سرچشمه گرفته و علت به وجود آمدن این سبک ، محدودیت منابع طبیعی بوده است.

* با ایجاز گرایی مینیمالیسم و رهایی آن از قید موضوع و آزادی از سیطره ی ترکیب بندی ، این گرایش با نام جدید " پست مینیمالیسم " شناخته شد .و در سالهای دهه ی ۱۹۸۰ با نام جدیدتری با عبارت " نئو - ژئو" یا نئومینیمال توسط " پیتر هالی " ادامه یافت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی