کنکور هنر شیراز

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان

نقاشی دیواری روی زمینه قرمز هندی ، رنگ لعابی روی تخته 

  اثر : جکسون پولاک ، به سال ۱۹۵۰

محل نگهداری موزه هنرهای معاصر تهران " نقاشی من هرگز بر روی سه پایه به وجود نمی آید ! من به ندرت بوم را قبل از کار روی چار چوب می کشم ، بلکه ترجیح می دهم آن را روی دیوار یا کف زمین نصب کنم ! من به مقاومت یک سطح سخت نیاز دارم به همین دلیل روی زمین احساس راحتی بیشتری می کنم ، در این حالت حس می کنم درون نقاشی هستم به جای اینکه مقابل آن باشم همچنین از ابزار معمول نقاشی مانند قلم مو و تخته رنگ زیاد استفاده نمی کنم ، بلکه به جای آن از رنگ چکاندنی ، رنگ آمیخته با شن و هر ماده افزودنی دیگر استفاده می کنم." 

مطالب ذکر شده بخشی از صحبت های جکسون پولاک در مورد شیوه کارش بود.

جکسون پولاک، نقاش فقید   آمریکایی ، معروفترین چهره در سبک اکسپرسیونیسم انتزاعی ( هیجان نمایی انتزاعی) در تاریخ هنر معاصر می باشد .آثار وی از جمله گران قیمت ترین نقاشی های معاصر جهان است.نقاشی دیواری روی زمینه قرمز هندی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی