کنکور هنر شیراز

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
سه شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۶، ۰۷:۱۴ ب.ظ

پورتفولیو" portfolio " چیست؟

Shirazart.blog.ir

یکی از مهمترین فاکتورها در گرفتن پذیرش برای هنرمندان پورتفولیو می باشد .پورتفولیو به کتابچه ای گفته می شودکه شما تمام طراحی ها و نمونه کارهای قابل توجه خود را در آن به نمایش می گذارید .

■پورتفولیوی خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ 

■ویژگی های فرمت و ظاهر و همچنین محتوای یک پورتفولیوی خوب چیست ؟

فرمت :

◇ترجیحاً قطع کاغذ را سایز A4 در نظر بگیرید که تمام دانشگاهها آن را قبول خواهند کرد .ترکیب بندیتون افقی یا عمودی به سلیقه و انتخاب شماست .

◇سعی کنید حداقل ۵۰ ورق دو رو آماده کنید .

◇مدارک اصلی یعنی کاغذها و ماکت ها نباید درون کار باشند .به این معنی که عکس و یا اسکیس داشتید اسکن آن را استفاده می کنید .(این مورد برای پورتفولیو هایی که باید برای دانشگاه پست شوند ، در این مورد حتماً پورتفولیوی خود را صحافی کنید ).

تمام صفحات و جلدها باید طراحی شده و دارای گرافیک مطلوب باشند .

◇صفحه اول را خالی بگذارید و در صفحات بعد به ترتیب موارد زیر را بیاورید 

◇ ابتدا متنی کوتاهی می نویسید و در آن تعهد می دهید تمام کارهای درون پورتفولیو محصول ذهن و دست شماست و در صورتی که محصول یک کار تیمی است ، نقش شما در آن چه بوده است .و در پایین صفحه تاریخ را نوشته و امضاء کنید .

◇ دوم حتما یک فهرست تصویری به ترتیب کاهایتان درست کنید و داخل این فهرست ، کارهایتان را تفکیک شده قرار دهید .

◇ سوم بدنه کار شماست که طبق فهرست چیده شده و شماره صفحه دارد .

◇ در نهایت هم در صفحه آخر سی دی خود را قرار دهید .

محتوا 

در پورتفولیو هر نوع کار خلاقانه ای که ارزش نمایش داده شدن را دارد را می توان در آن قرار داد و منحصر به طرحهای رشته انتخابی شما نمی شود.

◇ هر اثر را به طور کامل ، ولی مختصر و به شکل گرافیکی و مصور همراه با موضوع طراحی و کانسپت و روند طراحی و نتیجه کار را با صفحه بندی مناسب نشان بدهید .

◇ در پروژه های معماری حتما معرفی سایت و پتانسیل ها و ویژگی ها و نیازهای فیزیکی طرح و روند رسیدن شما به این طرح و مدارکش مانند نمودار و چارت ، پلان، سایت پلان ،نما ، مقطع، تصاویر سه بعدی داخلی و خارجی چه دستی و چه رندر کامپیوتری را در پورتفولیو قرار دهید .( در پلان های پیچیده و با تعداد فضاهای زیاد لازم نیست اسم هر فضا نوشته شود و می توانید فقط زون بندی را داخل پلان نشان دهید مثلاً با یک سایه رنگ کمرنگ روی پلان ) 

◇ اگر کار تیمی است حتما نقش خود را کنار عنوان طرح ذکر کنید .

◇اگر کار اجرا شده است عکس آن را بگذارید .

◇ در کنار تصاویر عبارتهای کوتاه بگذارید و منظورتان از آن تصویر را خیلی کوتاه توضیح دهید .

◇ علامت مقیاس ، جهت و غیره .....در کنار مدارک ترسیمی فراموش نشود .

◇ اسکیس هایتان را انتخاب کنید و تعداد محدودی از آنها را به نمایش بگذارید .مثلا ۱۰ تا ۱۵ مورد .

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی