کنکور هنر شیراز

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
سه شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۰۶:۱۳ ب.ظ

نکاتی در مورد کنکور هنر: ( مارلیک گیلان )

 Shirazart.blog.ir 

* در آثار سفالی پیدا شده از منطقه ی تاریخی مارلیک که در ۱۴ کیلومتری شرق رودبار در استان گیلان قرار دارد ، نوعی پیوند میان سفالگری و پیکر سازی دیده می شود .برای مثال ، یک کوزه یا یک پیه سوز ممکن است به شکل انسان یا حیوان باشد .

* از تمدن مارلیک ، ظروف فلزی اعم از برنز ، طلا و نقره بیشتر به دست آمده است و این نشان دهنده ی آن است که مردم مارلیک نسبت به مردم سیلک کاشان ثروتمندتر بوده اند .بر روی جام زرین پیدا شده از این منطقه ، نقش " اسب شاخدار " دیده می شود .

* آثار تپه مارلیک در استان گیلان مربوط به دوره ی ورود آریایی هاست.

* دو نوع سفالینه ی " قرمز " و " خاکستری " در تمدن مارلیک دیده می شود .بر روی سفالینه ها ، تصویر " مرغ ماهی خوار " دیده می شود ، که هنوز هم در دره ی گوهر رود و سفید رود وجود دارد .


نظرات  (۱)

:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی