کنکور هنر شیراز

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
سه شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۱ ب.ظ

نکاتی در مورد کنکور هنر: ( منطقه سیلک کاشان )

Shirazart.blog.ir 

*مهمترین مناطق مربوط به تمدن عیلام عبارتند از : شوش ، چغازنبیل و هفت تپه 

* سفالینه های به دست آمده از تمدنهای باستانی سیلک و شوش ، قدمتی ۴ تا ۶ هزار ساله دارند .

* وجه مشترک اکثر سفالینه های پیدا شده از سیلک و شوش ، کاربرد یک رنگ و به خصوص رنگ سیاه در ترسیم آنهاست .نقش های به کار برده شده روی این سفالینه ها ، عبارتند از اشکالی از حیوانات و طبیعت به صورت بسیار ساده و هندسی 

* در اشکال روی ظرفهای سفالی به دست آمده از تمدنهای سیلک کاشان و شوش ، رابطه ی ظریف میان خط و نقاشی به خوبی دیده می شود .

* بر اساس مطالعات و نظرات " رمان گیرشمن" ، قدیمی ترین محل سکونت بشری که در دست شناخت شده ، " سیلک کاشان" است .

* در تپه سیلک کاشان نیز مانند تپه مارلیک گیلان شاهد قبرهایی هستیم که در آنها ظروف ، اسلحه و جواهرات مفرغی همراه مردگان دفن شده اند .

* در تپه سیلک کاشان ، کمتر به موضوعاتی از طلا و نقره بر می خوریم.

* ظروف سفالین به دست آمده از تپه ی سیلک کاشان ، با نقش های هندسی یا نقش های حیوانی و یا تلفیقی از هر دو نقش یاد شده تزئین شده اند .

* آثار باستانی سیلک ، در دو تپه ی نزدیک به هم ( تپه ی شمالی و تپه ی جنوبی ) دیده می شود .در این تپه ها، پنج طبقه دوره ی تمدنی از اواخر هزاره ی ششم قبل از میلاد تا ۱۲۰۰ قبل از میلاد شناسایی شده است .

* تعدادی مُهر از منطقه ی سیلک کاشان به دست آمده ، که شباهت تصویری زیادی با تصاویر روی آثار هنری شوش دارد و این امر ، نشانه ی نوعی رابطه ی فرهنگی میان شوش و سیلک است .

   

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی