کنکور هنر شیراز

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
يكشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۰۳:۴۶ ب.ظ

کاغذ چسبانده ، ) تکه بچسبانی، کولاژ( چیست ؟

Shirazart.blog.ir

*کاغذ چسبانده ) تکه بچسبانی - کولاژ( اصطلاحی است مربوط به اسلوب چسباندن انواع مختلف کاغذ بر پهنه ی نقاشی ." ژرژ براک" و " پیکاسو" این روش را ابداع کردند و ماتیس و بسیاری دیگر از نقاشان نیز آن را به کار بردند .

* کولاژ به مفهوم وسیع آن یعنی کمپوزیسیونی ساخته شده از ترکیب عناصر ناهمخوان یکدیگر و پذیرش بافت مقطع حاصل از آن در صورتهای گوناگون ، در همه ی رشته های هنری وجود دارد .

* " گیوم آپولینر" کولاژ را تایید کرد و آن را تکنیک بسیار مناسبی برای انتقال یا بازگویی تجربه ی روزمره ی یک شهروند دنیای مدرن می شمارند. او تا زمان مرگش در سال ۱۹۱۸ ، همچنان طرفدار هنر نو باقی ماند .آپولینر قطعاتی از شنیده های اتفاقی را جمع آوری و آنها را با سروده های خود ترکیب می کرد ." از راپاند " شاعر آمریکایی و " تی اس .الیوت " شاعر و نمایشنامه نویس انگلیسی نیز در شهرهایشان از نقل قولهای مستقیم و غیر مستقیم که از منابع مختلفی می گرفتند ، استفاده می کردند .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی